joi, 7 aprilie 2011

o lume colorata

Baietelul  meu are parul lung. Asa ii place lui. Il mai place si culoarea roz. Nimic neobisnuit, nu-i asa ? Rozul e o culoare ca oricare alta. Sau nu ?
 
 I-am cumparat odata niste tenisi albi cu  roz, de care era foarte incantat. Intr-o zi cand a iesit la joaca in parc i-am pus frumosii tenisi. Dupa acea zi, nu a mai vrut sa-i poarte desi ii placeau atat de mult. Mi-a marturisit ca au ras niste copii de el, fiindca avea tenisi "de fata"...
 
 De ce nu are voie baiatul meu sa poarte roz ? De ce rozul e pentru fetite si albastrul pentru baieti ? Nu stiu, dar stiu ca baietelul meu a suferit in acea zi, si mai stiu cat de inconfortabil se simte  de fiecare data cand  lumea il confunda cu o fetita pentru ca are parul lung, desi este imbracat in pantaloni si camasuta.
 
 Copiii se nasc inocenti, neconditionati, iau lumea asa cum este, bucurandu-se de frumusetea ei. Poate ca ar trebui sa avem mai multa grija sa nu suprimam  curiozitatea lor naturala, capacitatea lor de a gandi liber si deasupra conditionarilor, sa le incurajam "de ce'' - urile si  sa nu le imprimam modele rigide de gandire pentru a nu transforma viziunea lor colorata asupra lumii, intr-una alb si negru.

Un comentariu:

  1. sunt foarte de acord, insa in acelasi timp e dificil sa explici unui copil despre inocenta, nocondtionari, etc. Daca trebuia sa lamurim un adult despre problema asta ar fi fost mai usor.
    Copiii in general sunt rai cu alti copii si exagerat de sinceri.
    Daca faceati reprosurile de mai sus unor adulti intelegeam, dar asa, ce sa explici unui copil? E adevarat ca educatia copiilor vine din familie, dar si din mediul incojurator, de la tv si din alte surse. Or daca la tv vad desene animate cu persoanje de sex feminin purtand culor deschise si personaje de gen masuclin purtand culori inchise, cum stai sa-l convingi pe acel copil chestii care tin mai mult de filozofia vietii?

    Si eu sunt total impotriva conditionarilor de orice fel dar nu e usor de pus in practica o astfel de teorie intr-o societate conditionata apoape in totalitate.

    RăspundețiȘtergere