luni, 7 martie 2011

vreau sa vorbesc liber despre sex


Am fost intrebata acum ceva timp cum de vorbesc atat de deschis despre sex si sexualitate. Intrebarea pe care am citit-o printre randuri si pe care am reformulat-o ca sa inteleg mai exact despre ce era vorba suna cam asa: 
Cum recunosc atat de deschis ca fata ca-mi place sexul, ca sunt mandra de sexualitatea mea si ca sexul in sine e foarte important intr-o o relatie?. 

Am fost norocoasa pentru ca am discutat mereu cu mama despre sex si ce implica el. Am fost sfatuita sa incerc si sa descopar lucrurile care imi plac in pat si sa fiu capabila sa le comunic. Mi-am inceput viata sexuala destul de tarziu dupa unii, iar sexualitatea mi-am descoperit-o si mai tarziu. La inceput, lipsa de experienta ma facea sa-mi fie teama sa vorbesc deschis despre lucrurile care-mi plac sau nu sau despre nevoia de a domina sau a fi dominata. Uitam adesea ca sexul in sine poate crea tot atatea roluri ca si cele pe care le jucam in fiecare zi in diferite contexte sociale. Ca femeie in Romania e destul de greu de vorbit despre astfel de lucruri. Multe ne imaginam ca odata ce am avut o relatie sexuala cu un tip, trebuie sa ne si vedem casatorite cu el. Altele ne inchipuim ca el trebuie sa dea tonul in pat, iar altele ne rezumam la a fost bine/nu a fost bine. 

Am invatat ca a vorbi despre sex si modul in care ma face sa ma simt nu inseamna a incalca intimitatea din cuplu, ci presupune a descoperi ceea ce-mi place. Ca femei, modul in care ne descoperim sexualitatea ar trebui sa aiba de a face cu o mai buna cunoastere de sine, cu a fi sincere cu noi insine si cu a cere ceea ce dorim. Mai mult, inseamna a fi dezinvolte si sincere. Revin la intrebarea de la inceput. Discut deschis despre sex si accept ca e o parte importanta din mine pentru ca actul in sine nu ma reduce la un obiect, ci ma face sa ma descopar ca femeie activa, proactiva, care se simte bine in pielea ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu